آمریکا برای اعزام فضانورد به مریخ با بخش خصوصی همکاری می کند
فیزیک ، لیزر و پلاسما
«اگر کسی احساس کند که هرگز در زندگی دچار اشتباه نشده، این بدان معنی است که هرگز به دنبال چیزهای تازه در زندگیش نبوده است.»-آلبرت اینشتین

 

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است که دولت آمریکا برای اعزام انسان به مریخ در دهه ۲۰۳۰ با بخش خصوصی همکاری خواهد کرد.

 

آقای اوباما در مقاله ای که سی ان ان منتشر کرد نوشت: "ما هدف روشنی که برای مرحله بعدی حضور آمریکا در فضا ضروری است تعیین کرده ایم: اعزام فضانوردان به مریخ تا دهه ۲۰۳۰ و بازگشت آنها به زمین با این آرزو که یک روز انسان بتواند برای مدت مدید در مریخ سکونت کند."

طرح های ناسا برای تحقق رویای دولت اوباما در این زمینه با انتقادهای گسترده به خصوص در کنگره روبرو بوده است.

 

ناسا از قبل مشغول همکاری نزدیک با بخش خصوصی برای ارسال تدارکات به ایستگاه بین المللی فضایی بوده است و بسیاری از شرکت های خصوصی به ویژه اسپیس اکس که برای ایستگاه بار می برد طرح های خود را برای اکتشاف مریخ تبلیغ کرده اند.

ایلان ماسک بنیانگذار اسپیس اکس ماه گذشته پیشنهاد خود برای ایجاد یک پایگاه دایمی در مریخ را تشریح کرد.

واکنش ها به طرح او مختلف بود: بعضی کارشناسان فضایی از آن به عنوان طرحی غیرواقع بینانه انتقاد کرده اند درحالی که سایرین از ایلان ماسک به خاطر ارائه طرحی حاوی جزییات و جسورانه برای رفتن به سیاره سرخ تمجید کردند.

ابتکار عمل ناسا به نام "سفر به مریخ" که در واکنش به بینش شش سال قبل آقای اوباما تهیه شده به خاطر فقدان جزییات موضوع انتقادهای مکرر بوده است.

اعضای کنگره و کارشناسان پیشتر در سال جاری مدعی شدند که ناسا نقشه روشنی برای سفر به مریخ ندارد و طرح موجود نیازمند گام های قابل تحقق است تا به نتیجه برسد.

با این حال این انتقادها از اشتیاق باراک اوباما برای سفرهای اکتشافی به سیاره سرخ کم نکرده است.

او در مقاله اش در وبسایت سی ان ان نوشت: "رسیدن به مریخ نیازمند همکاری مستمر میان دولت و مبتکران بخش خصوصی است و ما مدتی است پا در این مسیر گذاشته ایم."

او گفت که این هفته دانشمندان، مهندسان و نوآوران را در پیتزبورگ جمع خواهد کرد "تا مخیله خود را برای یافتن راه هایی برای افزودن بر پیشرفت ها تا این لحظه و یافتن مرزهای آینده به کار گیرند."


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 23 مهر 1395برچسب:,
ارسال توسط اسماعیل لشنی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 16
بازدید ماه : 63
بازدید کل : 9686
تعداد مطالب : 163
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1